Celebrating Fourth of July

9 juli 2017 - St. Louis, Verenigde Staten

26-30 juni
Het was een druk weekje op stage waar ik weer een deel van de analyses heb afgerond. Schiet op zo!​

Dinsdag was mam jarig. Tijdens mijn ontbijt belde ik haar via Facetime en dan zie je ineens je broertje ipv je moeder op je beeldscherm :p Mam natuurlijk gefeliciteerd en pap en Ralf hadden extra op mijn telefoontje gewacht met het geven van ons cadeau. Wat een lieverds! Even over de vakantie van pap en mam gepraat en om 8am moest ik dan alweer gaan om mijn bus te kunnen halen.​

Woensdag kreeg ik een mail van de Office for International Students and Scholars. Donderdag zou er een evenement plaatsvinden om mede Internationale studenten en scholars te ontmoeten. Via deze mail kon je je inschrijven om hieraan deel te nemen. Eerst twijfelde ik wel een beetje of ik wilde gaan aangezien het niet op een gunstige locatie plaats vond. Ik wilde echter wel graag wat meer mensen leren kennen dan alleen mijn collega’s en huisgenoten. En hoe kun je beter mensen leren kennen dan met een georganiseerd evenement voor andere internationale studenten.​

Het Scholar Networking Happy Hour zou vanaf 4.30pm beginnen dus vertrok ik op tijd van stage. Om 4.20pm nam ik de metro richting het westen en twee haltes later, bij Delmar Loop, stapte ik uit. Van daar uit was het nog ongeveer een kwartiertje lopen. Echter zelfs met Google maps kon ik niet vinden waar ik heen moest lopen. Gelukkig wisten een aantal voorbijganger direct waar ik heen moest toen ik de naam van het restaurant noemde. Onderweg kwam ik nog een mooie graffiti tegen. Ook kwam ik langs een bioscoop zoals je dat vaak in Amerikaanse films ziet. Delmar Loop is best een levendige buurt met veel restaurantjes en cafés.
Art in Delmar Movie theater
Toen ik aankwam bij Blueberry Hill waren er al een aantal mensen. De medewerkers van de International Office hadden wat hapjes besteld. Ik heb voornamelijk met 3 mensen gesproken: Roberta (Brazilië), Basia (Polen) en Philipp (Duitsland). Uiteindelijk bleef ik met Basia en Philipp als laatste over. Na nog wat gepraat te hebben, zijn we door het restaurant gelopen. De eigenaar van het restaurant heeft over foto’s hangen van bekende artiesten, acteurs en andere bekenden. Ook heeft dit restaurant een zaal waar concerten gegegeven worden. We hadden allemaal zin in ijs. Dus toen we uitgekeken waren, zijn we naar de ijssalon in de wijk waar ik woon gereden. Erstond een rij tot buiten, maar het vorderde snel. We bestelden alle 3 een andere smaak: Blueberry & Nutella, Cherry Cordial en Salted Dulce de Leche Custard. Ik bestelde Blueberry & Nutella ijs, dit bestond uit heerlijk nutella ijs met blauwe bessen eroverheen. Dat was echt genieten! Alle drie de smaken waren overigens erg lekker. Na afloop heeft Basia me thuis weer afgezet. Kortom ik had absoluut geen spijt ervan dat ik me voor dit leuke evenement had ingeschreven ;)​
Pacman room in Blueberry Hill Bij ijssalon met Basia en Philipp Blueberry Nutella ice cream

Zaterdag 1 juli
Dit weekend was het ‘The Fourth of July Weekend’ en Amerika zou Amerika niet zijn als ze dit niet groots zouden vieren.
Vanochtend ben ik om 6 uur opgestaan. Het was eigenlijk iets te vroeg voor een zaterdag, maar ik wilde graag de parade zien die Downtown gehouden werd voor de kick off van ‘The Fourth of July’ weekend. De parade zou om 9.30am beginnen en aangezien ik geen idee had hoe druk het zou worden vertrok ik om 8 uur met de bus naar Central West End Station. Rond half 9 was ik al Downtown, waar het nog erg rustig was. Ik kwam uit bij City Garden waar ik wat rond gelopen heb. Om 9 uur heb ik een plekje langs de weg uitgezocht en ben ik tussen de Amerikanen op de stoep gaan zitten wachten. Er werden voor het begin van de parade, hoe kan het ook anders, Amerikaanse vlaggetjes uitgedeeld.
Wachtend op de parade
Ik vond het erg leuk om deze parade mee te kunnen maken met de mooie wagens en marching bands. Tijdens de parade werden oa snoep, kettingen en Girl Scout Cookies uitgedeeld. Ook ik heb een doos van deze koekjes gekregen en ik moet zeggen ze zijn erg lekker.
IMG_2806 IMG_2823 IMG_2911

Na afloop ging ik snel terug met de metro, want om 12 uur zou Lia ons komen ophalen om boodschappen te doen.​

‘s Middags ging ik met Jake, zijn vriendin Sara en Ronnie naar de Anheuser-Busch Brewery. Hier hebben we deelgenomen aan een rondleiding door de bierbrouwerij. Man wat is dit een immense brouwerij. Onderweg kregen alle 21+’ers een bier sample en aan het einde konden diezelfde 21+’ers zich nog een glas bier bestellen. Dit alles was inbegrepen in deze gratis tour.Daarna was het wel tijd om naar huis te gaan en avondeten te maken. Om de avond goed af te sluiten gingen we naar de Urban Chestnut Brewery.
At Anheuser-Busch Brewery Tour Anheuser-Busch
Naast deze twee bierbrouwerijen zijn er in en rondom St. Louis nog zo’n 20 andere brouwerijen te vinden. Echt een stad voor liefhebbers van bier.
Breweries in St. Louis

Zondag 2 juli
Vanaf vandaag zouden de activiteiten voor het Fourth of July weekend in Forest Park plaatsvinden. Tegen 3 uur namen we met z’n 4’en een Uber naar Forest Park. Aangezien veel wegen afgesloten waren vanwege het evenement, konden we niet erg dichtbij komen met de Uber. Dus moesten we nog 20 minuten door de benauwde warmte lopen. Eenmaal bij het terrein aangekomen staat er een bord met informatie wat wel en niet mee naar binnen mag. Aangezien de mannen bier bij zich hadden, zouden we dus niet binnen komen. Iets wat ze ook wel bij de parkeerplaats hadden kunnen aangeven. Dan maar weer naar huis… Vanavond speelde Akon, maar dat hebben we helaas gemist. Kortom niet veel gedaan vandaag, maar wel onze exercise gehad ;)
Wel hebben we weer twee nieuwe huisgenoten, Faisel en Praveen, waar ik ‘s avonds mee kennis gemaakt heb.

Maandag 3 juli
Ik had met een collega afgesproken, want hij zou me wat uitleggen met betrekking tot de analyse wat ik moet doen. Gelukkig had hij tijd in de ochtend, waardoor ik ‘s middags alweer naar huis kon. Het was sowieso erg rustig in het lab, omdat 4 juli op dinsdag is, maken veel mensen er een lang weekend van.
In de avond namen Ronnie en ik de metro naar Forest Park en Jake ging op de fiets. De concerten vinden plaats op de heuvel voor het Art Museum, ook wel Art Hill genoemd. We namen plaats op de heuvel en hebben genoten van het concert van 3 Doors Down. Om 10pm was er een prachtige vuurwerkshow, wat waarschijnlijk wel het mooiste vuurwerk was dat ik ooit gezien heb. Na afloop liepen Ronnie en ik weer terug naar het metrostation en hadden we helaas geen directe aansluiting op een bus.. we moesten een half uur wachten.
Fair St. Louis Fireworks Monday
Bij thuiskomst, tegen 12 uur, ging ik meteen naar bed, want was toch wel erg moe na zo een lange dag.​

Dinsdag 4 juli
The 4th of July, Independence Day in Amerika, wat betekent een vrije dag voor ons. En dat kon ik blijkbaar wel gebruiken, want werd pas rond half 10 wakker. In de ochtend/vroege middag lekker rustig aan gedaan en tegen 3 uur weer naar Forest Park vertrokken om de concerten bij te wonen. Misschien eigenlijk best gek om deze dag als niet-Amerikaan te vieren, maar ook wel weer erg leuk om het een keer mee te maken.
Toen we aankwamen in het park was het nog behoorlijk rustig. Vandaag stonden alle concerten in het teken van country muziek. Ik had nog nooit van de artiesten van vandaag gehoord. Maar Jake houdt wel van country muziek dus zaten we al direct redelijk vooraan. Na het eerst concert, van Matt Stillwell, zijn we gaan staan en nog wat naar voren gelopen. Vandaag was ook een groep militairen met hun gezinnen aanwezig en werd er een toespraak over de militairen gehouden. Het volgende concert werd gegeven door Dan & Shay. Zij waren echt goed en hadden erg leuke muziek. Na dit concert stonden wij op een rij mensen na vooraan en was het ineens super druk. Als je nu weg zou lopen kon je je plekje vooraan wel vergeten. Om 8 uur begon dan het laatste concert, gegeven door Jake Owen. Ook echt een goede artiest, zo bleek. Nadat een man het voor elkaar had gekregen om zijn gitaar te laten tekenen door Jake Owen, vloog er zo af en toe een pet en andere dingen het podium op om zo ook een handtekening te krijgen. Blijkbaar een heel bekende artiest hier in Amerika. Ondanks dat ik zijn muziek niet kende, heb ik wel erg ervan genoten wat natuurlijk het belangrijkste is. Na het laatste concert was er weer een mooie vuurwerkshow.
Jake Owen bij Fair St. Louis Fireworks 4th of July
Daarna was het tijd om naar huis te gaan en lekker te gaan slapen.

Woensdag 5 juli
The day after… tijdens de concerten van gisteren hadden we zo’n 3 uur op de heuvel gestaan. Dat was goed te merken toen ik vanmorgen opstond.. volgens mij heb ik nog nooit zoveel spierpijn in mijn kuiten gehad xD

Natuurlijk was vandaag weer een normale werkdag. Om 5 voor 1 herinnerde iemand uit het lab ons eraan dat we brandoefening zouden hebben om 1 uur. Toen ben ik alvast met 3 collega’s met de lift naar de 2e verdieping gegaan, zodat we niet 9 verdiepingen per trap af hoefden. Eenmaal op de 2e verdieping aangekomen, ging dan ook het alarm af. We namen de laatste trap naar beneden en liepen naar buiten naar de verzamelplaats. Zo’n 10 minuten later konden we alweer naar binnen. Met een aantal collega’s nam ik een andere route om bij de service lift uit te komen en zo dus weer sneller terug waren in het lab. Bij de reguliere liften was het nu namelijk erg druk, omdat iedereen tegelijkertijd naar de werkplek wilde.​​

Verder heb ik deze week voornamelijk aan mijn analyses gewerkt en op vrijdag afgerond. Mijn begeleider was er de hele week niet, dus even tot maandag afwachten wat het volgende is dat ik mag gaan doen.

Zaterdag 8 juli
Deze ochtend had ik zelfgemaakte croissants gevuld met chocolade gemaakt als brunch, wat was dat lekker.
Cholocade croissant
Ik wist niet zo goed wat ik vandaag moest doen. Uiteindelijk ben ik rond 1pm naar downtown gegaan om wat rond te lopen. Ik hoopte dat er nog kaartjes waren voor de Arch maar ook deze keer was het weer uitverkocht. De volgende keer dan toch maar een keer vroeg in de ochtend gaan. Voordat ik vertrok had ik me nog ingesmeerd met zonnebrandcrème, dit omdat het stralend zonnig en warm weer was. Af en toe was er een lekker verkoelend briesje wat het best aangenaam maakte.
City Garden IMG_3658 Bij de Arch DSC00518
Tegen 4 uur had ik wel honger, dus heb ik ‘wat’ frietjes (lees een behoorlijke Amerikaanse portie :P) en verse lemonade gekocht. Bij thuiskomst had ik dan ook geen behoefte om nog wat te koken. Iets later op de avond ben ik wel nog met Jake naar Tower Grove Creamery gereden om een ijsje te eten. Daarna ben ik begonnen met het kijken van een nieuwe serie: Grey’s Anatomy. Ik had nog nooit een aflevering van deze serie gekeken, maar ik vind het nu na een aantal afleveringen al erg leuk. En met 13 seizoenen heb ik wel even wat te doen :P

1. Martina en Guus:
    9 juli 2017
    Lieve Mariska, we zijn steeds weer onder de indruk van jouw energie en zin om dingen te ondernemen en mee te maken: super. Ook weer hele leuke foto's. Zelf waren we de afgelopen weken in Italië en zijn we tot op een hoogte van 4563 meter geklommen. Enorm was dat.

Lieve groeten,

Martina en Guus
  2. Remco, Wendy en Eefke!:
    10 juli 2017
    Heerlijk om weer te lezen! Je haalt er echt alles uit wat er in zit, prachtig!! Leuk dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet. Geniet ervan! Liefs van ons en een knuffel van Eefke!
  3. Rachelle:
    11 juli 2017
    Heey Mariska, super leuk om je verhalen te lezen. Groetjes
  4. Nancy Cremers:
    6 augustus 2017
    Hoi Mariska, door mijn vakantie en drukke afsluiting van het schooljaar had ik dit verslag gemist! Toch eventjes terug gelezen. Leuk om te bolgen wat jij allemaal onderneemt! Groetjes Nancy en Amy