Eerste Vri-mi-bo & Pasen

16 april 2017 - St. Louis, Verenigde Staten

Over de doordeweekse dagen zal ik waarschijnlijk niet zo veel te vertellen hebben, omdat het over het algemeen hetzelfde ritme heeft: eat, sleep, internship, repeat… ;) Maar ik zal jullie wel op de hoogte houden over de rest van de activiteiten die ik naast stage doe.

Zondag laat in de avond is er een nieuwe huisgenote, genaamd Zainab, bijgekomen. Woensdag ben ik samen met haar en Ronnie naar Grand Boulevard gelopen. Dit is ongeveer 1,5 mijl (ruim 30 minuten) van ons huis.
Ze had een sim-kaart nodig dus gingen we naar de T-mobile shop. Daarna wilden we naar de Aldi... jaha die hebben ze hier ook... maar we kwamen er achter dat die al om 7 uur was gesloten en het was inmiddels al bijna 8 uur. In India eten ze redelijk laat in de avond, dus zijn we een restaurantje binnen gegaan zodat ze wat konden eten. Ik heb een deel van de groentes opgegeten, aangezien het nogal veel was. Na het eten hebben we weer ruim 30 minuten naar huis gelopen. Burn calories burn... ;)

Donderdag hadden we om 8.30 uur een lab meeting op stage, wat betekent dat ik al om 8 uur de bus moest hebben. Heerlijk vroeg... :p Gelukkig was het goed weer, dat dan weer wel. Voor deze donderdagochtend meeting wordt er altijd voor een soort ontbijt gezorgd, dus hadden we lekkere bagels met cream cheese, yum! :D

Vrijdag tijdens de lunch vroeg Courtney of ik zin had om na het werk samen wat te gaan drinken. Dus liepen we iets voor 5’en met haar hond Mika richting Whole Foods Market gelegen aan West Pine Blvd. Hier hebben we onder het genot van bier gezellig zitten kletsen.
Met Courtney Sunset in Central West End
Rond 9’en ben ik met een Uber naar huis gegaan. Best wel veel chiller dan met de bus… haha

Steven had voor mij en 3 huisgenoten kaartjes gehaald voor de Missouri Botanical Garden; normaal kosten de kaartjes $12 pp.

Zaterdag vertrokken Zainab en ik rond 11 uur naar de Botanical Garden, we wonen er praktisch naast dus was het ongeveer 5-10 minuutjes lopen. Het was een heerlijke, zonnige en warme dag (28°C). Het is echt een prachtig park met de vele verschillende planten en bomen. Zainab moest om 1 uur werken. In de middag kwamen Oliver en Patrick, twee andere huisgenoten, naar het park en heb ik nog met hun rondgelopen.

Bijna 3 weken geleden was ik hier ook al, maar het zag er echt al heel anders uit. 3 weken geleden hadden bijvoorbeeld bijna alle bomen nog geen bladeren. Dit was nu wel anders. De appelbomen zagen 3 weken geleden nog roze van de bloesem, terwijl ze nu volledig groen waren. Ook de kersenbomen stonden nu mooi in bloei. Daarnaast waren er grote tulpen te zien in vele kleuren.
Botanical Garden 15 april 6 Botanical Garden 15 april 3 Botanical Garden 15 april met Zainab Botanical Garden 15 april 5 Botanical Garden 15 april Botanical Garden 15 april 4
Echt heel geweldig om te zien hoe de natuur zo snel kan veranderen… Omdat me de verandering van de appelbomen zo opviel, heb ik een vergelijkingsfoto gemaakt en hier toegevoegd.
Botanical Garden
Even voor de familie: Bijna net zo goed gelukt als de prachtige foto’s die Guus altijd maakt gezien over de verschillende seizoenen, vinden jullie niet? :p

In de avond heb we met 5 huisgenoten, Zainab, Oliver, Patrick, Timmy en ik, samen gebarbecued. We hadden hamburgers met 'mac(aroni) and cheese' gemaakt en daarbij kon een lekker koud biertje natuurlijk niet ontbreken.

Ik was zondag alweer vroeg wakker, om 8 uur, zoals bijna elke weekend dag tot nu toe. Het was natuurlijk pasen. Hier vieren ze dat gewoon maar 1 dag en eigenlijk vraag ik me wel af waarom we in Nederland 2 dagen pasen vieren. Want zoals een van mijn huisgenoten zei.. de resurrection (verrijzenis) van Jezus gebeurt toch maar 1 keer.. Daar heeft hij natuurlijk gelijk in, maar ik kon hem geen reden geven voor onze 2e paasdag.

Ronnie en ik zijn in de ochtend (om 10.55 uur) naar een dienst in de multiculturele kerk geweest. Het was echt heel anders dan de kerkdiensten in Nederland. Eerst werd er gezongen, het ‘koor’ (misschien beter bandje te noemen) bestond uit 3 vrouwen die zongen, een man achter de drums, een man achter de piano en twee man met gitaar. Dit is echt niet de kerken muziek die we in Nederland kennen. Natuurlijk zongen ze over Jezus, maar dan op een moderne manier. De tekst van de liedjes werd op een projectiescherm geprojecteerd, zodat iedereen kon meezingen. Echt heel leuk! Daarna kregen we op het projectiescherm te zien hoe kinderen het verhaal rondom pasen uitleggen. De pastoor heeft een aantal verzen (die op het projectiescherm geprojecteerd werden) uitgelegd en verhalen verteld. Hij deed dit echt op een leuke manier en met veel enthousiasme, zoals Amerikanen dat zo goed kunnen. Aan het einde werd er weer gezongen en natuurlijk zong iedereen mee.
Dienst in de kerk
Dit was echt leuk om mee te maken, weer een ervaring rijker!

De rest van mijn paaszondag was niet zo interessant, maar wilde dit wel even met jullie delen.

1. Lilian:
    17 april 2017
    Weer heel leuk om te lezen. Fijn dat jullie het zo goed met elkaar kunnen vinden. Ennuh, dat bier drinken heb je niet van je mama... Veel plezier. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. X
  2. Michella:
    17 april 2017
    Hoi Mariska weer een leuk verhaal en mooie foto's.
    Mss komt het dat we in Nl 2e Paasdag hebben zodat de mensen kunnen bijkomen van teveel paaseieren eten whaha.Geniet samen met je huisgenoten van de gezellige vrije uurtjes.
    Weer benieuwd naar je volgend verhaal.
    Xxx
  3. Marion en Lei Dieteren:
    17 april 2017
    Zo leuk Mariska, om zo jouw avontuur te volgen. Onwijs knap van je. Geniet maar van alles. Het is geweldig!!
  4. Nicole Driessen:
    Hoi Mariska
    Je hebt het wel naar je zin, zo te lezen! Leuk verhaal, je bent een goede storyteller, daar ga je het nog heel ver mee schoppen in je leven!

Groetjes Nicole
  5. Cécile:
    30 april 2017
    Heel Mariska,wat een leuke verhalen om te lezen,leuk om met jou dit een beetje mee te beleven! Goed om te horen dat jij het heel goed naar je zin hebt en zo'n leuke mensen hebt ontmoet. Ga zeker meer lezen,heel veel plezier nog daar en geniet er van!