Stage Amerika

29 december 2016 - Nijmegen, Nederland

Zoals ik tegen een aantal vrienden heb verteld, zou ik een blog gaan bij houden met wat ik allemaal aan de andere kant van de oceaan meemaak. Op het moment dat ik dit schrijf zit ik al in St. Louis, maar ik zal toch beginnen met hoe het allemaal is begonnen.

December 2016

Het begon allemaal donderdag 1 december 2016: een lezing in het Radboudumc door een Amerikaanse professor over zijn onderzoek met betrekking tot Alzheimer. Zoals veel vriendinnen (en familie) weten, is het mijn droom om in Amerika stage te lopen. Daarnaast ben ik erg geïnteresseerd in (het doen van) Alzheimer onderzoek. Er was dan ook geen twijfel over mogelijk, ik MOEST bij die lezing aanwezig zijn. Ik dacht: ‘dit is mijn kans!’

Na de lezing konden we dan ook een praatje met deze professor maken. Het was best spannend, maar uiteindelijk ben ik naar hem toegelopen en hebben we even staan praten. Tijdens ons gesprek heb ik hem gevraagd of het mogelijk zou zijn om in zijn lab in Amerika stage te kunnen lopen. Dit was zeker mogelijk en hij vroeg me een reminder te sturen, zodat hij het niet zou vergeten als hij weer terug was in Amerika. 2 dagen later had ik al een mail terug, met de vraag of we een Skype meeting konden inplannen samen met een andere Faculty member in zijn lab.

De Skype meeting vond de week erna plaats en nog geen week later kreeg ik al een mail van de international office om alle documenten te verzamelen voor de aanvraag van het visum. Natuurlijk was ik super blij met deze mail en maakte een vreugdesprongetje met de gedachte: gaat mijn droom dan nu echt uitkomen?!  Aangezien ik deze mail vlak voor kerst kreeg, kon ik waarschijnlijk pas in januari beginnen met het verzamelen van alle informatie en documenten. Door deze mail kon ik ook zien dat de professor graag wil dat ik 1 maart 2017 (!), als dit mogelijk is met het regelen van het visum, in zijn lab ga beginnen. Dus ik dacht wel even: dat is al snel, hoe ga ik alles in 2 maanden regelen?!