Stage, outlet shopping en rustig weekendje

21 mei 2017 - St. Louis, Verenigde Staten

Een aantal keer heb ik de vraag gekregen of ik ook nog iets leer op stage, aangezien ik alleen verhalen schrijf over de uitstapjes die ik maak. Uiteraard leer ik ook dingen op stage. Ik kan echter op deze blog geen verhalen schrijven over wat ik precies doe.

Op maandag begon ik met wat labwerk en rond de middag was er een seminar. Hier ben ik heen gegaan. Bij deze seminars vertellen onderzoekers over het onderzoek dat ze uitvoeren. Deze seminars zijn erg interessant, omdat je een keer over het onderzoek van iemand anders hoort. Bij binnenkomst staan er vaak koekjes of cakejes met koffie klaar. Collega’s zeggen wel eens: Are you coming, there will be cookies! Want ja die koekjes zijn natuurlijk wel belangrijk :P Een keer stonden er namelijk geen koekjes en wilde een van mijn collega’s al voor de grap omdraaien.

Dinsdag hadden we de annual Hope Center Retreat. Mensen die geen eigen vervoer hadden konden met de shuttle bus mee. Deze shuttle vertrok om 8am vanuit stage naar het Donald Danforth Plant Science Center. Dit betekende dat ik al om 7.10am moest vertrekken om op tijd te komen. Gelukkig hoefde ik niet nog van te voren te ontbijten, want dat krijgen we daar.
Shuttle busje
Bij aankomst stond er een ontbijt klaar met bagels, cupcakes en koekjes, koffie, water en jus d'orange. Om 9am begon het programma bestaande uit in totaal 12 praatjes waarbij de 12 personen elk over hun eigen onderzoek vertellen. Om 12.30pm hadden we pauze en kregen we lunch. Vervolgens zijn we even naar buiten gegaan omdat het zo een heerlijk weer was. Na de pauze vonden de overige 5 praatjes plaats. Vanaf 3.30pm waren er ook nog posterpresentaties en kon iedereen genieten van wat hapjes en drankjes.

Woensdag t/m vrijdag heb ik veel labwerk verricht en tussendoor achter mijn computer gewerkt. Op vrijdag ben ik ook nog begonnen met een tweede project op stage. Daarnaast heb ik al mooie resultaten verkregen, waarover ik hier verder niks kan vertellen.

Zaterdag 13 mei
Vrijdagavond besloten Rita, Zainab, Ronnie en ik dat we op zaterdag naar de St. Louis Premium Outlet wilden gaan. Dus vertrokken we zaterdagochtend 10am met de Uber naar Chesterfield. Ik ben een keer naar de outlet in Roermond geweest en ik denk dat dit er wel een beetje op leek, maar waarschijnlijk wel groter is.
Het grote voordeel van de outlet is dat het geen gesloten mall is. Je kunt dus lekker buiten langs de winkels lopen. Het was weer een warme zonnige dag, dus dat was wel lekker.
Shopping time

Zondag 14 mei
Moederdag! Omdat ik moederdag niet zomaar voorbij wilde laten gaan, had ik eerder deze week al een moederdag cadeautje voor mijn moeder besteld. Mam vertelde dat ze blij verrast was toen de bezorger op zondag voor de deur stond en het pakketje van mij bleek te zijn. ‘s middags heb ik een aantal uur met pap en mam geskyped… gelukkig dat dat geen geld kost :P
‘s Avonds hebben Dalton en Rita voor ons gekookt: Dumplings, rijst met bruine bonen en kip en varkensvlees met paprika. Het eten was weer heerlijk! Daarna hebben Rita, Ronnie, Zainab en ik buiten gezeten en hebben we gezellig gekletst.
Dumplings Food

Nieuwe week (15-21 mei)
Maandag begon ik weer met nieuw labwerk. Deze week moest ik af en toe een beetje puzzelen met de tijd ivm de twee projecten waar ik aan werk. Vrijdag heb ik met mijn begeleider een schema opgesteld, waarin schematische al het werk staat dat ik tijdens de stage ga doen en al gedaan heb.

Vrijdag na stage ben ik naar een License bureau gegaan om een State ID aan te vragen. Blijkt de brief van stage, waarin staat dat ik daar werk, te oud te zijn… Blijkbaar mag deze brief niet meer dan 30 dagen oud zijn.. Of te wel helemaal voor niks met de bus daarheen gereden en kan ik maandag weer terug met een nieuwe brief…

Ronnie, Rita, Zainab, een vriend van Zainab en ik kwamen met het idee om met zijn 5’en een paar dagen naar Chicago te gaan. Nu zit iedereen natuurlijk met werk en zijn hier in Amerika niet veel feestdagen. Echter is de eerst komende feestdag, Memorial Day, aanstaande maandag 29 mei. Dit leek ons dus wel een goed weekend. Vorige week hebben we daarom alvast onze trein tickets geboekt. Vrijdagavond hebben we besloten waar we zullen overnachten en hebben we de kamers geboekt. Ik kijk er erg naar uit om deze grote stad te bezoeken en gelukkig hoeven we nog maar een weekje te wachten :)

Zaterdagochtend stond er een doos in de keuken. Hierin zat Gooey Butter Cake, dit is een traditie van St. Louis. Steven had dit voor ons gekocht, zo lief!
Gooey Butter Cake
Zaterdagavond hadden we weer een boodschappentripje gepland met Lia en zijn we bij de Walmart in Maplewood boodschappen gaan doen. Daarna zijn we even bij een street festival in Maplewood gaan kijken. We hadden echter honger waardoor we niet lang zijn gebleven. We zijn naar de wijk The Grove gereden om daar bij een restaurantje te gaan eten. Het was er best druk, lees het was moeilijk om een parkeerplaats te vinden. Na een tijdje te hebben gezocht, heeft Lia ons voor het restaurant, Everest Cafe and Bar, afgezet, zodat we alvast een tafeltje konden regelen. We moesten 10 minuten wachten en in die tijd was Lia ook gearriveerd. In dit restaurant krijg je Nepalees, Indisch en Koreaans eten. Ik had de Annapurna Trail (Nepali-Style Noodles) met kip besteld wat erg lekker was. Het was wel wat veel, dus had ik nog ongeveer de helft over voor vandaag.
The Grove Annapurna Trail
Zondag heb ik met mijn lieve vriendinnetjes, Emma, Tami, Fenja vanuit Nijmegen en Jonne vanuit Zweden, geskyped. Super leuk om iedereen weer samen te zien en zo via Skype te horen hoe het met iedereen gaat!:)
Zainab is vandaag naar een huis aan de andere kant van de Botanical Garden verhuisd. Dit omdat ze iets zocht waar ze voor lange tijd kan wonen, aangezien ze hier zo’n 3 jaar zal zijn voor werk. Best jammer dat ze nu niet meer bij ons woont, maar dat betekent uiteraard niet dat we haar niet meer zullen zien. De rest van de zondag heb ik lekker in de zon in onze tuin doorgebracht en was dit een lekker rustig weekendje :)

1. Anita:
    22 mei 2017
    Hey Mariska. Gaat lekker zo te lezen, ook met al die zoetigheid. Niet teveel op die Amerikanen gaan lijken, is niet goed voor de lijn. Succes met je onderzoek.
  2. Nancy Cremers:
    22 mei 2017
    Het gaat je goed zo te horen en te lezen! Gelukkig! Alvast veel plezier met de voorbereiding voor jullie trip naar Chicago!
  3. Tilly:
    Hoi Mariska
    Geniet er maar lekker van
  4. Lenie heijnen:
    22 mei 2017
    T word tijd dat je notentaart voor je amerikaanse vrienden maakt want brownies en cookies is toch niets vergeleken notentaart ik heb ook nog een leuk kookidee voor je maak nasi zoals je gewendbent en vervang de rijst door fijn gemaakte bloemkool die je heel even blancheeed gied voor de lijn meer groente minder koolhydraten dus kun je meer brownies eten gr en succes verder met je studie lenie